Lucrând la cafeneaua familiei sale, „Caffè Achille”, din viale Premuda (Milano), Achille Gaggia a înțeles imediat că preferințele clienților se schimbă și că a devenit necesară îmbunătățirea întregului proces de extracție a cafelei, căutând o aromă și un aspect mai bun al rezultatului în ceașcă. La acea vreme, cafeaua era atât de amară, încât Achille obișnuia să spună că se aseamănă cu „mersul prin Milano pe ceață”. A început să lucreze zi de zi în depozitul barului, studiind și experimentând noi procese de extracție și căutând espressoul perfect.
Datorită întâlnirii cu inginerul Antonio Cremonese, care a împărtășit aceeași dorință de a îmbunătăți extracția cafelei, Achille și-a putut perfecționa studiile și a inventat sistemul „a torchio” (redenumit „Lampo”). A abandonat definitiv utilizarea aburului și, în cele din urmă, baristas puteau controla cu precizie procesul prin care apa fierbinte sub presiune trecea prin cafeaua măcinată.
La 5 septembrie 1938, Achille a depus brevetul nr. 365726 pentru „Lampo”. Acest mecanism a folosit presiunea apei fierbinți în loc de abur și a preparat un espresso delicios, caracterizat printr-un strat de „crema naturale”. O adevărată revoluție! Acest moment marchează începutul erei moderne a espressoului.
Pentru a promova noul grup, Gaggia a expus „Lampo” la Fiera Campionaria (Târgul de mostre) din 1939 din Milano. Scopul lui Achille a fost să vândă noile grupuri proprietarilor de baruri, să le înlocuiască pe cele de pe vechile aparate de cafea. Din nefericire, ideea nu a fost ușor de implementat: singura soluție a fost producerea de aparate de cafea care aveau deja acest sistem inovator.
Achille Gaggia și-a înregistrat al doilea brevet, pentru un mecanism de preparare cu pârghie-piston. Legenda spune că această idee i-a venit după ce a văzut motorul cu piston al unui jeep al armatei americane care folosea un sistem hidraulic. Noul brevet presupunea un arc, încărcat de o pârghie, care împingea pistonul prin filtru: în felul acesta apa fierbinte la presiune mare trecea prin cafeaua măcinată, extragând toate aromele sale minunate. Barista putea obține un espresso cremos și aromat în doar 25-30 de secunde, iar producția în masă a brevetului era iminentă…
Achille Gaggia, în colaborare cu antreprenorul Carlo Ernesto Valente, a fondat „Officine Faema Brevetti Gaggia”, și a putut produce primul său espressor: Tipo Classica. A fost o revoluție tehnologică și estetică: dezvoltată pe orizontală, cu manete frumoase, slogan și logo inconfundabil și o formă care a permis conectarea mai multor grupuri. Barista a devenit un adevărat artist, mișcând manete ca un adevărat interpret de scenă.
Espressoul Gaggia este unic: mecanismul patentat extrage uleiurile naturale de cafea și formează un strat cremos delicios pe partea de sus a băuturii. La scurt timp, Gaggia și-a instalat mașinile în cele mai elegante baruri milanese, precum Motta și Biffi, cu panouri mari atrăgătoare montate pe ferestre spunând: „Crema caffè di caffè naturale”. Vremea espressoului a început…
Sprijinit de inginerul Armando Migliorini, Achille a proiectat și produs diverse game precum Esportazione, Internazionale, Spagna și Treno, toate caracterizate prin linii elegante și design de impact. Pentru prima dată, barista pregătea espresso în fața clienților, iar spatele aparatelor a reprezentat o nouă modalitate de a comunica cu aceștia. Deja sclipitor în marketing, Achille a profitat de ocazie și a fost primul care a plasat chiar acolo sloganul său unic „Crema caffè naturale – Funziona senza vapore”.
După diverse studii axate pe o modalitate de a oferi același espresso al barurilor în confortul casei, Gaggia a lansat primul său aparat de cafea de uz casnic: Gilda. Fabricat în întregime manual, activat de presiunea pistonului, își datorează numele – după cum spune legenda – interpretării iconice a „Gilda” de către Rita Hayworth (1946). După acest model, a venit varianta „Tipo-Iris” și celebrul și de neuitat „Tipo-Gilda 54”, denumit „urechi de iepure”.
Începe vânzarea la nivel mondial a espressoarelor. Când cafeaua era adesea făcută din cicoare și esențe, Gaggia a fost protagonista unei adevărate revoluții. La celebrul „Moka Bar” – inaugurat de Gina Lollobrigida -, „Bar Italia”, „Sirocci Bar”, „El Cubano” și „The French House”, aparatele Gaggia străluceau pe tejghele și serveau chiar și 1000 de persoane pe zi. Inovatoarele „espresso cu crema naturale” și cappuccino i-au încântat pe tineri, precum și pe cei mai cunoscuți scriitori, autori și actori.
Gaggia este un brand care inspiră. Compania daneză de catering „Oluf Brønnum” a creat o „Cantină mobilă” cu exact aceeași formă a lui Gaggia „Tipo Internazionale”.
Datorită multor italieni care au emigrat, cultura espresso a ajuns în Africa, America și Australia. La Milano, Gaggia a lansat „Tipo-America”, conceput pentru a perfecționa eficiența sistemului de manete. Mai târziu a apărut „Autono-Matic” cu grupuri revoluționare acționate hidraulic care au înlocuit treptat maneta, facilitând prepararea espressoului.
Achille Gaggia a murit prematur, iar conducerea a trecut fiului său Camillo și partenerului de afaceri Armando Migliorini.
Succesul obținut de companie a condus la decizia de a transfera producția către clădiri mai mari pentru a răspunde nevoilor în creștere la nivel mondial: „Gaggia S.p.A.” deschis în Robecco Sul Naviglio (Milano).
Designul și cercetarea materialelor au devenit din ce în ce mai importante, iar Gaggia a început să colaboreze cu designeri, experimentând linii și combinații. Primul proiect de acest gen este „Tel 70”, creat cu Giuseppe de Gotzen. O altă colaborare cu de Gotzen a fost pentru „Modello 80” lansat în 1975.
Dorința Gaggia de a deveni parte din viața de zi cu zi a familiilor, aducând în casele lor același espresso din cafenelele, a crescut. Primul model care a fost lansat a fost „Duo”, dar visul a devenit realitate cu modelul de neuitat „Baby Gaggia”. Dezvoltat împreună cu designerul japonez Makio Hasuike, a fost primul espressor produs în masă. Cu un design compact și calitatea înaltă a espressoului său, Baby Gaggia a intrat imediat în casele și inimile italienilor, devenind un must-have!
Anii 80: anii culorilor strălucitoare, multiple inovații estetice și plastic. Ductilitatea acestui material a condus la experimente pe noi combinații forme-culori. Gaggia s-a concentrat mai mult pe noul business și a lansat „Baby re-design”, „Espresso”, „Gran Gaggia”, „Dandy” și „Fantastico”, toate pentru uz casnic. Compania și-a propus să devină lider pe această nouă piață.
Gaggia a prezentat „Classic”. Caracterizat printr-un corp din oțel inoxidabil și linii îndrăznețe, acest espressor de uz casnic a combinat perfect tradiția profesională îndelungată a Gaggia cu un design atemporal. Îndrăgit în întreaga lume încă de la început, Classic a fost întotdeauna cel mai bine vândut simbol al tradiției, fiabilității și calității mărcii.
Din acest an, până în 1998, Gaggia s-a concentrat pe îmbogățirea gamei de produse și a lucrat cu diverși designeri pentru a lansa noi modele, toate caracterizate de o estetică inovatoare. Pe lângă mașinile manuale „Paros” și „Carezza”, Gaggia a creat primul său espressor automat, „Automatica Gaggia”.
Când cota majoritară a grupului a fost achiziționată de Saeco, Gaggia și-a putut rafina oferta de espressoare complet automate. Compania a lansat „Syncrony Digital”, „Syncrony Logic”, „Titanium” și „Platinum”. A început noua eră a aparatelor de uz casnic: la o apăsare de buton, acestea macină, presează și prepară automat un espresso direct în ceașcă!
Sediul de producție Gaggia a fost mutat de la Robecco sul Naviglio (Milano) la Gaggio Montano (Bologna), sediul Saeco International.
O altă eră începe când cota majoritară din Gaggia a fost vândută, împreună cu Saeco Group, către Royal Philips Electronics. Multinaționala olandeză a recunoscut potențialul companiei și a efectuat investiții consistente pentru a dezvolta brandul.
Cu ocazia sărbătoririi celei de-a 75-a aniversări a brevetului lui Achille Gaggia, Grupul înnoiește gama de produse și brandul, cu scopul de a consolida poziția competitivă a Gaggia pe piața espressoarelor de uz casnic. Există o revenire la logoul istoric GAGGIA MILANO, care subliniază legătura puternică cu tradiția și valorile companiei și orașul de proveniență.
Dezvoltarea identității digitale a Gaggia, cu scopul de a avea o comunicare integrată și o identitate de brand mai puternică. „Familia Gaggia” de iubitori și pasionați de cafea ia viață…
Gaggia aduce un omagiu rădăcinilor și istoriei sale, inspirându-se pentru noi proiecte interesante. După lansări importante de produse – Noul Classic, seria Cadorna, seria Magenta, noi accesorii pro și liniile de cafea – compania prezintă Gaggia Accademia pe piață. Acest nou aparat complet automat este conceput pentru experiențe de cafea personalizate, așa cum nu au existat până acum. Un nou univers este creat pentru baristas de acasă.
Gaggia nu se oprește niciodată. În anul aniversării a 85 de ani de la patentul care a schimbat lumea cafelei, apar noi inițiative, lansarea Classic EVO, a noii serii ESPRESSO, și noi colaborări artistice. Autentică, de încredere și cu adevărat italiană: aceasta este Gaggia.
Folosim cookies pentru a vă oferi o experiență optimă de navigare. Mai multe detalii în pagina: Politică de confidențialitate